Varför inte ta och sticka lite?

För nästan ett helt år sedan klippte jag av några toppskott från en av mina absolut mest favoriserade buskar, stack ner dem i en kruka och satte en plastpåse runt. Nu har jag 8 små fina minibuskar!
Det är väl fantastiskt!
Varken svårt eller avancerat...

Ni undrar förstås vilken buske det är...
Det är en gulbrokig kornell. Cornus alba 'Gouchaultii
Jag gillar den verkligen! Röda stammar och gulgröna blad. Frisk och fin! 


Den är ingen dyr buske att köpa men i min stora trädgård skulle jag kunna plantera ett 10-tal och då pockar det ju på förstås. Så nu ska jag bara ta och plantera ut dessa småttingar. Så får de växa till sig på plats.


Roligt!! Roligt!

Jag är så kass på att komma ihåg att vattna krukor, men har jag plastpåse på så håller de fukten alldeles av sig själva där inne! Oftast så ställer jag krukan inuti påsen och tar en gummisnodd runt öppningen. Låter öppningen vara stor som en femkrona ungefär. Då kan jag vattna in i påsen och skotten får luft.

Brukar sticka några olika varje år. Fläder är superenkelt men det är bara att prova sig fram.



Jag skulle hemskans gärna vilja ha några kvistar från fläderbusken som heter 'Madonna'. Den är fläckigt variegerad. Så snygg!! Är det nån som har den så skriv en kommentar så kan vi fixa ett byte.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...