Förändringarnas vindar...

Äntligen!!! Äntligen har jag kommit igång med det som jag gått och klurat på hela vintern! Eller längre än så faktiskt!

Nu ska min stora älskade rabatt få lite nytt liv. Sliperserna ska bort! Härligt!!! Visst är det skönt att sätta knäna mot dem när man ska rensa, men det är så förbaskat mycket myror i dem + att sorken bara äääälskar att göra gångar under dem. Dessutom så sköt leran så mycket efter den här rekordvintern att flera av slipersarna numera inte ligger där de ska. De har helt enkelt flyttat på sig och då måste det till större möblemang för att få dem på plats igen. Så nu ska de rackarna bort!!!


Jag har även planer på att förändra hela looken på den nedre delen av trädgården så nu sätter jag illblått snöre där jag ska göra en avskärmning. Flyttade en liten goding som har mörkröda blad hela säsongen. Den ska bilda buskage tillsammans med en rosmarinpil och växter i silver/rött bland annat.Det ska bli ett rum med färgtema. Om jag klarar det...


Här är jag i full gång med slipersarna. De är tunga...och långa!
Jag var lite för ivrig och försökte släpa bort dem på egen hand vilket resulterade i att jag råkade dra en av dem över min fot. Slet upp halva stortånageln...så det blödde. Jaja, så kan det gå....kunde inte få i foten i en sko på flera dagar. 



Och så blir det visst lite mer rabatt på sina ställen. Allt för att få mindre gräsmatta!! Gräsmatta som är välskött är bara helt underbart, men det kommer vi aldrig få på den här tomten. Jordvärmeslingan förstör den illusion av gräsmatta som finns varje år. Nu efter 11 år vet vi att gräsmattan ser ut som en berg och dalbana varenda vår och hur mycket vi än fyller på, sår nytt och gör om så ser det likdant ut året efter. The never ending story, tyvärr!



Nu följer jag väderprognosen med spänning. Ser fram emot helgens regn, som är mer än välkommet. Sen blir det kanon att starta den stora växtkarusellen.
/Lillianna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...