I en kruka så söt

Har 4 Lönnar i kruka. De har stått i garaget hela långa vintern. Kan inte bestämma mig om de ska få stå kvar i kruka, men med ny bättre jord, eller om jag ska plantera ut dem.

Efter att ha köpt små lönnar (på höstrea) några ggr och planterat ut dem har jag märkt att höstplantering inte alls fungerar speciellt bra. De har varit fina vid planteringen men döda på våren.

Så de här lite större exemplaren har jag vinterförvarat. Funkade alldeles utmärkt då de fällde alla bladen på höstkanten och inte behövde speciellt mycket vattning under vintern.



Så nu är ju frågan om jag ska fortsätta ha dem i kruka och släpa in dem i garaget i vinter igen?


Flikigast av dem alla. Lite hängande växtsätt oxå. Är säkert väldigt snygg när den kommit upp ännu mer i storlek. Brevid min kommande damm kanske?


Jag får nog ha dem i garaget nåt år till. Dammen är ett stort projekt som jag inte vet om jag reder ut utan grävskopa.

Underbar röd färg på den här! Varmt röd!! Inte dyster eller så!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...