Mina provodlingsrosor

Jag är en av de lyckliga trädgårdarna som fått äran att ta emot rosor från när och fjärran. De ska planteras väl, skötas om och utvärderas.

En del av dem finns redan i handeln. Några är nya. Somliga finns till och med att köpa i Sverige, medan andra är vanligare utomlands. En av mina är så hemlig att den benämns med en kod.

Vi som är provodlare fyller i en utvärdering och har lovat att fotografera rosorna vartefter. Detta ska pågå under 3-4 år.

Jag kommer att göra 1 inlägg per ros, som jag sedan planerar att fylla på i. Annars blir det för rörigt.
Jag har fått 21st provodlingsrosor, de allra flesta i 3ex.

Min odlingszon är 2.
Styv lera (gammal sjöbotten) som kontinuerligt förbättras.
Blåsigt.

Är du oxå provodlare är det förstås extra roligt att höra dina kommentarer på samma ros. Men alla kommentarer är välkomna, det är så roligt att läsa dem!!

/Lillianna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...