Blommig fredag!

Råkade snubbla in på Blommig fredag!
Länge sen jag deltog.
Mitt i smällkalla vintern ska det väljas en favorit.
En blomfavorit före alla andra.
Hur ska man kunna välja??

Om jag då måste så väljer jag ROS.
För mångfaldens skull både i färg, form och blomtid.
För doftens skull allra mest.
Och för överdådigheten.

Det är få saker som slår känslan av att doppa näsan i en ljuvt doftande ros.

Just denna Flammentanz doftar inte, men visst förlåter man henne ändå...


Blommig fredag

Floral Friday
Weekend flowers

43 kommentarer:

  1. Gillar också rosor. Måtte mina Flammentanz bli lika fina som din!
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir de säkert ska du se!!

      /Lillianna

      Radera
  2. Flammentanz är verkligen en bra klätterros. Som den blommar och frisk och sund brukar den också vara.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dessa jättemycket! Det är 2 st. Fanns när vi flyttade in för 12 år sen, men de var inte så stora då.

      /Lillianna

      Radera
  3. Åh vilken maffig ros! Du bor nog i Törnrosaslott, eller i annexet i alla fall.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det lät gulligt!!

      /Lillianna

      Radera
  4. Min Flammentanz är också överdådig, frisk och oemotståndlig. Man får dofta på något annat bara :-) Har du beskurit din? Min börjar se lite gles ut nertill efter tio år så jag borde ge mig på det, men jag drar mig. det blir ett snårigt jobb...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beskär ganska hårt för att den ska hålla sig på armeringsmattan. Har tyvärr fått en del vildskott så i somras var den lite gles efter min beskärning. Ska fortsätta och beskära i vår, hann inte klart.
      Den blommar på fjolårsved så ta inte ner den vid fotknölarna. Jag försöker hålla nere nån av grenarna så att det blommar långt ner oxå. Men det är klurigt!

      /Lillianna

      Radera
  5. Fantastisk roseflor hos deg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är fina!!
      Tack!

      /Lillianna

      Radera
  6. Svar
    1. Ja de var fantastiska i sommar!

      /Lillianna

      Radera
  7. Så flott den er! Jeg hadde den der jeg bodde før, men tror at jeg må skaffe den igjen når jeg ser din :) Ha en fin helg. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men absolut! Det tycker jag du ska göra!!

      /Lillianna

      Radera
  8. Är inte så där väldigt bra/förtjust i rosor men min Flammentanz är underbar:)) Ditt exemplar är ljuvlig! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar nog nästan allt i min trädgård, utom Pionerna då, men rosorna är lixom extra allt!

      /Lillianna

      Radera
  9. En jättebra och blomvillig ros.Har här hos mig med.Ditt ex är så praktfullt.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  10. Hej! Wow vilken klätterros!Ett hav av röda rosor! Du skulle bara veta hur roligt det var att läsa ditt inlägg...med så mycket gemensamt vi har!Jag kollar lite grann efter din Pepsi och är jättenyfiken på ...din släkting från hemlandet ;o)
    Ha en bra dag ,Karla.

    SvaraRadera
  11. Ditt val är även en av mina favoriter…tack för ögongodiset…=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Även en av mina favoriter...vilken härlig bild av denna ljuvliga ros.

    Trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Lätt val! Underbar blomning : )
    /Cika

    SvaraRadera
  14. Otroligt vackert och så härligt bara att sitta där och få njuta av alla blommorna. då gör det inget om de inte doftar. jag har en också men den är inte så stor, håller tummarna att den blir det.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  15. what a great flower wall :) thanx for sharing with us!

    SvaraRadera
  16. Vilken fantastisk blommning.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  17. Åh vad många blommor på den rosen, härlig bild. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  18. Vilken pampig Flammentanz, helt enorm! Att de blommar så kort tid och att de inte doftar är lätt glömt när man får njuta av en sån underbar blomning!!! Trevlig helg!/Titti

    SvaraRadera
  19. Svar
    1. Yes, it is a Flammentanz rose!
      Goregous!!

      /Lillianna

      Radera
  20. Vilken maffig Flammentanz! Grattis!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  21. Fantastisk buske !!! Och den är ju jättefin rosen. Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  22. Vilken fantastisk syn! En helt otrolig ros, både till färg och frodighet. Ha det bra.

    SvaraRadera
  23. Wow vilken maffig Flammentanz!
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  24. Men jösses, vilken blomning!! Urtjusig och inte gör det nåt att den inte doftar då;-) /Anette

    SvaraRadera
  25. Det var verkligen en praktfull Flammentanz! Det är en ros, som ger stort utbyte. Är mycket glad åt mitt ex, även om den nog borde beskäras litet nu.

    Kram!

    SvaraRadera
  26. Flammentanz är så vacker!!! Tänk om den skulle finnas som doftande... önskar dig en fin fin helg/Gela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade ju varit underbart! Men man kan ju inte få allt! Får stoppa näsan i nåt annat istället!

      /Lillianna

      Radera
  27. Men Oj! vilken Flammentanz :) Ett riktigt praktexemplar!

    Ett bra val till favorit om man nu är tvungen att välja nån!

    Ha en skön helg...

    //Veronica

    SvaraRadera
  28. Helt otroligt så full i blommor den är!

    SvaraRadera
  29. Wow, vilken klätter-ros! En sådan vill jag också ha!
    Ha en skön söndag,
    Carina

    SvaraRadera
  30. Lindo demais! Uma festa para os olhos!

    SvaraRadera
  31. Oj ja. Den rosen är gudomligt tålig och sugen på att erövra världen! :-)

    SvaraRadera
  32. Flammentaz ska planteras vid husgaveln tillsammans med blå riddarsporrar, klassiskt och så vackert!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...