Fånga dagen!

Det var disigt på morronen!
Jag läste på facebook att många hade sol.
Undrade var den var!
Inte här iallafall.

Tema på Blommiga fredagen

Satte mig för att namna lite av förra årets bilder. Det blev ju en del...
Tänkte göra ett samlingsalbum för hostor, för byte. Tyckte det var en bra idé.

Men så fastnade jag.


Hittade en massa fina bilder.
Visst blev det lite namnande oxå...men inget hostaalbum. Kom aldrig till H.

Sen såg jag att solen sken för fullt!
Skyndade mig ut!
Behöver lite sol i ansiktet!

Klippte lite på träden. Är inte klar än.

Det var varmt i ansiktet men kallt om fötterna, under skaren.

Skakade av lite snö från barrväxterna.

Följde rådjurens spår.

Undrade var haren kommit in nånstans.

Tyckte det var skönt att vara ute, men skulle vilja ha lite barmark nu.

Kollade till mina växter som står inne i vinterförvaringen.

Gick in igen för att ta emot lilltjejen.

Ibland är det skönt att inte ha så mycket planerat...bara ta det som det kommer!

/Lillianna

12 kommentarer:

  1. Jättevacker bild, älskar ljuset och färgen! Och ja, det är himla skönt att bara ta dagen som den kommer :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. det är ju så det är när man fångar dagen som den är.
    Ha det fint i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag som lät sig fångas av dig!
    Trevlig helg!
    önskar
    Katarina

    SvaraRadera
  4. En underbar dag låter det som.
    Ha en underbar helg !!

    SvaraRadera
  5. Låter som en ljuvlig dag njuten av en klok person! :-)

    SvaraRadera
  6. Hej Anna!
    Vilken underbar bild.
    Jag håller också på att omorganiserar och rensar bland mina bilder, och tänk vad man hittar där i arkivet.
    Jag önskar dig en trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk bild.

    Och att fånga dagen som du gjorde är en riktig lisa för själen.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Skynde seg langsomt...
    Sånn kan man fange dagen!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig tolkning och fin bild! Ha en fortsatt fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  10. Solen var inte här idag överhuvudtaget :( vi ska få en lite glimt i morgon...kanske!

    Man ska ta tillvara på de stunder man får!

    ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  11. Vilket härlig inlägg! När solen väl visar sig gäller det att fånga ögonblicket.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...