Taktiskt drag?

Lite roligt att höra om era respektive är trädgårdsintresserade? Ni som har någon ni bor med.

Idag ska jag göra ett taktiskt drag.
Min man är inte trädgårdsintresserad öht. Han klipper gräset och häcken (efter mina anvisningar).

Jag har berättat förrut att han gillar "sånna där gula och röda". När han kläckte ur sig detta var jag tvungen att ta bilen och åka och kolla vad det var han sett. Det visade sig vara tulpaner. Jag hade planterat vita, svarta, lila och rosa. Dem hade han inte sett!

Ibland tar jag med honom på en liten trädgårdsvandring i vår trädgård. Kanske för att visa något som jag tycker är fint eller något nytt som jag har gjort. Häromdagen sa han då att han gillade träd.
Ok, svarade jag. Vilken sort då?
Det visste han inte.

Ihelgen är han i Borås på en biltävling och åker husbil. Jag tänkte försöka lura in honom på Rångedala Plantskola på hemvägen. Så att han kan leta efter 2 träd som jag vill ha. Kanske överraskar han mig?

Jag menar inte att han 'måste' bli trädgårdsintresserad, han gör ju som han vill. Jag tror knappast han kommer bli det, men kanske kan han välja ett träd som han känner är 'hans'. Den glädjen vill jag gärna dela med mig av till honom.

/Lillianna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...