Lite kyligt, men ändå!

1 april idag!
Vårstjärnan blommar så vackert.


Min älskade lilla Haqetia. Som en sol!!


Den röda nunneörten.
Visst lyser den som ett stopptecken, men den är verkligen ÖVERALLT!!! Började med 3 små knölar och nu har jag säkert 100.


Förra året var min Tibetiska julros maffig. I år är den klen.
Kanske gillade den inte vintern.


Väldoftande Daphne!
Det vackraste namnet av dem alla!
Men ack så giftiga bär!!
Jag har både den vita och denna rosa. De är planterade mitt inne i rabatter bara för att ingen ska komma på tanken att plocka bären.
Sen får jag kliva in i rabatten och plocka av alla bären. Kastar dem.


Snöklockan.
Jag hoppas den ska sprida sig!

Gud nåde den unge som plockar dem!!!

(Stackars mina barn, de får BARA plocka tusenskönor och några snödroppar. Fast å andra sidan får de se grodor på nära håll, fjärilar som kommer tillbaka till trädgården år efter år och allsköns vackra blommor. Och sen får de äta så mycket vinbär de orkar, äppelkaka tills de ber mig sluta göra fler, päron, krusbär och hallon. En hel del andra bär oxå. Kanske en persika och ett fikon om sommaren är snäll. Så så synd om dem kanske det inte är....)


Roade mig med att reashoppa (förstår inte varför man ska handla till ordinarie pris när det är såå ROLIGT att reashoppa sånt man inte planerat alls!!) lökar förra hösten. Här blommar den vita krokusen så fint.


Liten vacker (köpt!!) blåsippa.


Japp det var allt.
Inte illa för kameran som legat dammig och väntat sen i oktober.

Pssst, det kommer mera!

/Lillianna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...