Julrosor sköna...

Våren är tidig i år. Minst en månad tidigare än vanligt gissar jag.
Men det brukar ju rätta till sig ändå.

Nu blommar Julrosorna för fullt.
Visst är de vackra!!

Fast man ser dem ju inte om man inte vänder på dem.
Om de hade haft blommorna uppåt hade jag ÄLSKAT dem!

Jag gör inte det....älskar dem alltså... men jag beundrar dem lite lagom så där. Trevliga att ha. Kanske borde jag skaffa fler, bara för att upptäcka dem?
Kanske finns det några som vänder blommorna uppåt?

Ha du nån?


Den här dyrgripen är fin, men ser lite slafsig ut i år.
Det är en tibetisk julros som jag köpte av Carina på Edafos . Skulle gärna ha den i lite mörkare rosa.


Fick ett ryck och klickade mig in till Plant World Seeds.
Beställde lite frön...
Så nu ska jag visst utöka samlingen.
Ho hå jaja.... internet är farligt!


Kanske kommer jag älska dem då! Egna sådda är ju roligast att ha!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...