Vårbilder. Mars 2017

Vårkänslorna kommer rusande så fort solen kommer fram och värmer våra kalla näsor en stund.
Katterna vill bara vara ute och fåglarna har börjat kvittra...snart är våren här, den anas så smått....

Grönt är skönt och varje grön växt är som en gåva!

Fina gräset Ice Dance är en växt jag delar och delar. Stort värde även vintertid.


Katten spanar in krokusarna tillsammans med mig. Kunde inte låta bli att fota henne genom Vidjehortensian.


Snödropparna har jag inte köpt, de fanns här när vi flyttade in för 17 år sedan. Jag hjälper dem på traven och delar en tuva och sätter ut dem en och en. Nu är det många öar i gräsmattan.


Svårt att klippa träd när man behöver se var man kliver så jag inte sätter foten rakt på dessa små solnjutare!


Några grenar hamnar här och där. Klippa äppelträd är ett evighetsgöra...som jag nog skulle vilja minimera.

Ljuset blir ett helt annat när solen tittar fram.


Och detta är bara en kärra... det blir garanterat några till.


Skattade flocknävan ganska hårt och flyttade den, så runt den är det just nu bar jord. Den breddar snabbt så snart är det grönt igen.


Första julrosorna tittar upp.
Lilla rosavita är inte stor än... hoppas det kommer fler stänglar annars växer den baklänges och då måste jag flytta på den.


Egensådda och fådda är desto större...


Dora Utforskaren är med mig. (Doris kallad) Mycket sork har det varit i vinter och hon är en flitig jägare som lämnar ett och annat fynd (varje dag!) under köksbordet! Som tack får hon smaka lite leverpastej när maken inte ser....


Kopparlönnen ska man ju beundra på vintern. Växer såå sakta!!


Korneller har jag många! Det här är nog den vanligaste Elegantissima tror jag. En favorit med sina grönvita blad.


Tar mig mot dammen och kollar in hur mossorna mår.


Trollhasseln blommar inte tidigt här...eller inte alls tror jag. Kan det vara fel kön på den? Men snygg är den ju ändå...och allra snyggast på vintern.

Dammen. Min kärlek!
Fiskarna är ute och cirkulerar. Isen släppte för nån dag sedan. Jag passar på att håva lite löv nu när det är lite klart ändå.


Randgräset har inte vaknat än. Kommer på mig själv med att titta i de vattenfyllda diken när jag kör hem efter jobbet. Såg ett dike med något väldigt grön och småbladigt, måste nog knata dit och kolla vad det var...





Och nu ska jag beställa rosor i helgen!! Yihaa!
Våren är på väg!

//Lillianna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...