Lucka 24

GOD JUL kära bloggvänner!

Julafton blev en härlig dag. Ingen snö men gott om skratt, bordsspel, mat, släkt och julstämning.

Så kommer då årets julkalenders sista lucka, det blir lite grann av en årsberättelse känner jag.

---
Hur jag än älskar alla delar av min trädgård så hamnar jag ändå alltid här. Vatten är liv.
Både i och utanför dammen.
Grodor, fisk och trollsländor flockas här och trängs med oss människor på den vildaste platsen i trädgården. Platsen som vi vilar oss på.


Och vila behöver vi, för vi har slitit och hunnit med massor.
Det här året har handlat mycket om vårt nyförvärv.
Att göra om bondens leråker till odlad trädgård.
Vi är på god väg.
Men det är mycket kvar!



En kär trädgårdsvän som tyvärr har lämnat oss.
Vi har upplevt flera sorger i år och förlorat 2 katter, som varit oss trogna och kära familjemedlemmar.



Grusgångarna låter mig veta att jag lever. Rensa bör man annars dör man... och en grusgång försvinner så snabbt så snabbt om man låter den gå i träda.
Den här rabatten som heter Månen låg i väldigt soligt läge en gång i tiden. Men nu börjar det kännas skuggigt och jag får möblera om en del...


Hösten är som alltid helt underbar!
Mycket färg och härlig doft!


//Trädgårdshälsningar Lillianna

 Och slutligen önskar jag er
Ett riktigt Gott Nytt År!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...