Nuvarande träsket är rosor, rosor och rosor...

Som trädgårdsnörd så hamnar man förr eller senare i olika 'träsk'. Ni som vet vad jag menar nickar säker medhållande...för er andra som inte kommit in i något träsk ännu så hoppas jag att ni snart gör det!

För vad är roligare än att nörda ner sig totalt?
Och vilken lycka man sedan känner när man sedan bara råkar snubbla över en 'måste ha växt', eller som det nya ordet i trädgårdskretsar lyder: 'villhöver'.
Ja, då är lyckan gjord!

Hjärtat bankar, ögonen glittrar och plånboken bultar!
Ja, det finns många träsk att fastna i!

Jag har passerat några av dessa mer eller mindre:

-måste ha allt (resulterade i frön från Tyskland, Holland, Ryssland, Finland, Norge, Sverige mfl... det var sådder inne, ute och överallt. (Maken är tålmodig måste jag imponerat erkänna!)
-variegerat (fortfarande kvar, kan man någonsin lämna?)
-rödbladigt (fortfarande kvar)
-gulbladigt (fortfarande kvar)
-vivor (allt för kortlivade)
-salvia
-korneller
-spireor
-rudbecklior (kortlivade)
-nävor
-klematis
-hostor
-dahlior
-tagetes
-allt man kan ha i en damm

och nu är det alltså rosor som själen suktar efter.

Så därför vill jag gärna ha tips på bloggar om Rosor!
Lägg gärna i en kommentar så kan jag kolla upp dem sen.

//Lillianna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...