Istiden är här men det finns fortfarande trädgårdsgöra kvar!

Idag sken solen för första gången på länge. I allafall känns det som om det var länge sen... Himlen var alldeles aprikos redan i gryningen. Det brukar vara ett gott tecken...till vackert väder alltså.

Utomhus ligger snön ganska stel och isig eftersom det var plusgrader häromdagen. Den här bilden med istapparna är tagen nere vid Vättern där det nu finns fantastiska isformationer. Nu tillbaka till trädgården; Jag har många fruktträd som behöver beskäras men det blir bara inte av. Har hunnit nästan klart i päronträdet och sen är det bara lite lite kvar i mitt allra största träd. Efter det har jag 3 större träd som behöver en risktig upprensning i alla vattenskotten. Det äldsta trädet är ett drygt hundraårigt Gravensteiner. Kronan var enorm och är fortfarande stor men vi kapade ner den till ungefär halva höjden. Det var väldigt drastiskt att göra så och det krävdes motorsåg och manskraft för att få det gjort, men trädet har klarat sig fint och ger massor av smaskig frukt varje år sen dess.
Jag har något annat roligt att berätta oxå. I juni månad tar vi emot vår första buss!! Det ska bli riktigt spännande! Vi har varit 'visningsträdgård' i några år nu men det har mest kommit enstaka bilar och mindre sällskap så vi blev rätt förvånade och glatt överraskade när det ringde en trädgårdsförening och bokade in sig med buss och allt.


12 kommentarer:

  1. Hej och välkommen till bloggvärlden. Du har kommit igång fantastiskt bra!
    Nu ses vi i cybervärlden - ofta! Ett provtryck är på väg från förlaget via Kina ... kommer på bloggen inom kort.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för välkomnandet! Ohh, så spännande med boken! Kan du inte skicka lite till mig med så jag kan flagga lite för den på min blogg med?? Jag är bara såå nyfiken!
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Tack för inlägget på min blogg. Det är så inspirerande med nya bloggvänner.Vad spännande med trädgårdsvisningar.
    Vad har du för bloggadress?
    Varma hälsningar
    Helen

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Jag hittade till din blogg via Forumet i Allt om Trädgård. Vad roligt med bussbesök!! Lycka till med trädgård, blogg och besökare!

    Ylva

    SvaraRadera
  5. Vad Kul Liliana att du börjat blogga!!!!
    Och grattis till busslasten!
    Hade du inte varit inne hos mig och rotat .. fniss.. hade jag inte vetat. Så tack för det!
    Linda

    SvaraRadera
  6. Härlig isbild!
    Du kanske är som jag och fotograferar is varje gång Du är ute med kameran så här års. Men snart skjuter blommorna upp i rabatterna, då fotograferar ve dom i stället.

    SvaraRadera
  7. Hej Anna!
    Fick tips av min far (din fotokompis Kenneth)att gå in och titta på din blogg. Kul med nya trädgårdsvänner.
    Vi har nog en till gemensam trädgårdsvän. Ann-Marie från Husqvarna trädgårdsförening. De var här på trädgårdsbesök förra året.
    Ska bli kul att följa din blogg, du är väldigt duktig på att fotografera!!!
    Ha det bra
    Carina Schill

    SvaraRadera
  8. Vad kul att hitta till dig.
    Skall bli spännande att följa.
    Kul att få se din rabatt i Evas i bok.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  9. Trevlig sida hit tittar jag igen//Britt

    SvaraRadera
  10. Här har jag bestämt inte varit förut, trevlig sida! Hit tittar jag in igen!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  11. Hej.
    Hit hittade med att kolla hos Eva. Jättefin sida.
    Ja det kommer att bli roligt att få läsa om din trädgårdsvisning. Jag har upplevt det några gånger att bussar har kommit med trädgårdsfantaster. Dom är så positiva och glada. Jag var skräckslagen första fången för att jag skulle ta emot 230 st. Men det gick vägen.Nu kommer det en buss åtgången. Det första var ett Sommarmöte från hela Västerbotten därför så många.

    Ha en fortsatt trevlig helg

    Gunilla/Norrskenets trädgård

    SvaraRadera
  12. Hej där! Kul hitta hit!
    Grattis till kommande bussbesök!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...