Så blev det vinter...och visst är det väl rätt fint?

Hej i snöovädret!

Så länge sedan jag bloggade...tiden har väl spenderats en hel del på internet men inte direkt hos bloggen....

Men så tog jag ett varv med Lumixen och kände att nu minsann är det dags att lägga upp något!

Om jag kommer ihåg hur man gör...

Närmast i bild är älsklingen Flamingo, den som har rosa-grön-vita blad. Kräver sin kvinna varje vinter när det handlar om klippning, men klippas bör den annars blir den för stor.


Här under är faktiskt min damm. Skrapade lite för att få fram luftutsläppet. Men det är ju nästan så att man får gissa sig fram...och kliva på isen törs jag faktiskt inte.


Fina paviljongen fick aldrig upp taket i somras...
och sen provade jag att lägga kalksten uppepå gruset. Det växer ju igen så snabbt att jag knappt hinner vända mig om.... för stor trädgård?


Det är ju vacker nu! Bästa tiden på vintern är ju när snön ligger ny och tung! Så rent och ljust!


 Här blir det ett riktigt köldhål när vinden vänder! Fattar inte varför jag inbillat mig att detta är den mest gynnsamma platsen i trädgården?

Här satte jag den känsliga fina och vackra Variegerade frilands Hibiscusen...och visst levde den några år... men nu är den ett minne blott.

Men på sommaren är detta den mest stekande och vindskyddade platsen.


Uteplatsen är gömd bakom grönska i vanliga fall och nu snö.
Istapparna hänger uppe året runt.


Besök i äppellådan. Hon tittar sig om hela tiden, undrar om hon får i sig något?



Nä nu ska jag skotta lite mer...

See ya!

//Lillianna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...